SzachMaks - Internetowy Konkurs Szachowy



SzachMaks - internetowy konkurs szachowy dla szkół

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

  • Rejestracji można dokonać do 03.04.2019 do godziny 21:00
  • Można zgłosić nawet tylko 1 chętnego ucznia i dowolnie zmienić liczbę uczestników nawet w dniu konkursu
  • Płatność za ucznia wynosi 10zł, ale dokonywana jest po konkursie i tylko za uczniów, którzy faktycznie wzięli udział
  • Konkurs odbędzie się 11.04.2019 w godzinach 8:00-15:00
  • Uczeń musi mieć dostęp do urządzenia z Internetem
  • Regulamin do wydruku można pobrać => tutaj <=
  • Informacje o nagrodach można znaleźć => tutaj <=
  • HISTORIA KONKURSU

    W 2019 roku postanowiliśmy przeprowadzić pierwszą edycję internetowego konkursu szachowego dla szkół. Skłoniły nas do tego: ogromne zainteresowanie szkół naszymi konkursami przedmiotowymi (w szczególności Maksem Matematycznym) oraz to, że sami jesteśmy szachistami. Dodatkowo w ostatnich latach szachy w szkołach zyskują popularność. Programy takie jak "Edukacja przez Szachy w Szkole" bardzo w tym pomagają. Chcemy zapewnić dodatkową możliwość rywalizacji uczniom w tej dyscyplinie. Nasz konkurs to nie jest turniej szachowy w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. W Szachmaksie trzeba wykazać się: wiedzą szachową, spostrzegawczością, umiejętnością logicznego myślenia oraz być gotowym na niestandardowe zadania podczas konkursu :-)
    W 2018 roku stworzyliśmy klub szachowy KS Mogalo Warszawa i staliśmy się członkiem Polskiego Związku Szachowego (uchwała PZSzach)

    Jesteśmy dumni z bardzo miłych opinii dzieci, nauczycieli i uczniów o naszych konkursach, oto niektóre z nich:
    • "Uczniowie po konkursie byli zachwyceni, wyszli z sali informatycznej uśmiechnięci od ucha do ucha."
    • "Chciałabym ogromnie podziękować za tak wspaniałe rozbudzanie chęci do poznawania nowych wiadomości z matematyki."
    • "My również dziękujemy bardzo za zorganizowanie konkursu. Uczniowie świetnie się bawili, a ja jako nauczyciel jestem pod wrażeniem organizacji-zarówno sprawnie i bez zarzutu działającego oprogramowania jak i błyskawicznych i konkretnych odpowiedzi mailowych na nasze pytania."
    • "Konkurs przebiegł sprawnie i bez żadnych zakłóceń. Bardzo fajny pomysł!"
    • "W tym roku wystartowaliśmy „na próbę”, w przyszłej edycji zgłosimy znacznie więcej uczniów."
    • "Zadania były rewelacyjne, a konkurs dla koordynatorów był wisienką na torcie, dziękuję za organizację i świetną zabawę."
    • "Zadania dla najmłodszych trochę za trudne, jeśli to poprawicie, to będzie już bez zarzutu."
    • "Ten konkurs zagości u nas na stałe."

    INFORMACJE DODATKOWE

    Szachmaks jest oryginalną koncepcją konkursu szachowego, która wykorzystuje technologie informatyczne. Konkurs wymaga umiejętności grania w szachy. Nie trzeba mieć kategorii ani rankingu szachowego, żeby w nim uczestniczyć. Stanowi przede wszystkim intelektualną rozrywkę w formie internetowego quizu lub gry. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych od klasy 2, gimnazjalistów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych, z podziałem na kategorie wiekowe w każdym roczniku.

    ZADANIA KONKURSOWE

    Zadaniem konkursowym uczestników jest samodzielne rozwiązywanie dopasowanych do wieku 24 zadań lub pytań szachowych, w dniu konkursu. Uczeń rozwiązuje zadania w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem Szkolnego Koordynatora Konkursu. Do rozwiązania będzie po 8 zadań za 3, 4 i 5 punktów w czasie maksymalnie 45 minut. Uczestnik sam decyduje o wykorzystaniu swojego czasu. Uczeń otrzymuje na starcie 24 pkt, za udzielenie błędnej odpowiedzi są punkty ujemne -0,75 lub -1 lub -1,25 w zależności od trudności zadania. Brak udzielenia odpowiedzi to 0pkt. Po przejściu do kolejnego zadania nie można już wracać i zmieniać udzielonej odpowiedzi. Końcowy wynik uczestnika zmieści się zatem między 0 a 120 pkt.

    PRZEBIEG KONKURSU

    1. Nauczyciel (Szkolny Koordynator Konkursu) zgłasza szkołę poprzez formularz na stronie.
    2. Szkolny Koordynator Konkursu otrzymuje hasło szkoły, które umożliwi uczniom wzięcie udziału w konkursie.
    3. Zadaniem konkursowym uczestników jest samodzielne rozwiązywanie zadań konkursu przez 45 minut, ale między godziną 8:00 a 15:00. Uczeń rozwiązuje zadania konkursowe w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem Szkolnego Koordynatora Konkursu.
    4. Zawody mogą być zrealizowane w sali informatycznej, na komputerze z dostępem do Internetu. Jeśli ilość uczestników przekracza liczbę komputerów, dozwolone jest przeprowadzenie konkursu w kilku turach, pamiętając że każdy uczestnik musi rozpocząć podejście w godzinach 8:00 - 14:15, w dniu konkursu. W przypadku problemów z dostępem do komputerów dopuszcza się możliwość wzięcia udziału w zawodach przy wykorzystaniu telefonu komórkowego, tabletu, laptopa itp.
    5. Dostęp do zadań konkursowych będzie możliwy po uzupełnieniu przez ucznia formularza konkursowego, do którego pojawi się link na stronie www.mogalo.pl w dniu konkursu. W formularzu konieczne będzie uzupełnienie informacji takich jak: imię, nazwisko, klasa ucznia oraz hasło szkoły. Szkolny Koordynator Konkursu osobiście wpisuje tylko hasło szkoły w formularze konkursowe uczestników.
    6. Każdy uczestnik jednorazowo może przeznaczyć maksymalnie 45 minut na rozwiązywanie zadań. Należy pamiętać, że raz udzielonej odpowiedzi nie można już zmienić. Dlatego zalecamy zastanowienie się przed zaznaczeniem odpowiedzi.
    7. Wyniki konkursu zostaną przekazane na adres e-mail Szkolnego Koordynatora Konkursu, najpóźniej do 2 tygodni po konkursie.


    Nasze zawody wywodzą się z pasji do nauki. Z przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania i wątpliwości, a także jeśli trzeba, podeślemy dodatkowe materiały i informacje dla zainteresowanych.